IMAP opsætning på Mac’s program Mail

Denne vejledning viser hvordan apple-programmet Mail, opsættes som en IMAP konto.

 

 

HUSK: du kan klikke på billederne for at få vist en større udgave.

 

  1. Start med at åbne Mail.
  2. Klik på menupunktet Mail i toppen af vinduet
  3. Klik på menupunktet Indstillinger
  4. klike på + tegnet nederst i venstre hjørne
    1-add-account
    Udfyld nu feltet Fulde Navn, med det som du ønsker at blive præsenteret med, når du sender e-mail.
  5. Indtast din e-mail adressei feltet Email adresse
  6. Indtast din adgangskode i feltet Adgangskode
  7. klik på Fortsæt
    2-name-email-pwd
  8. I rullefeltet Konto Type, skal du vælge IMAP
  9. Feltet Beskrivelse, er valgfrit, og kan udfyldes med det som du ønsker at kalde denne konto – dette har ingen teknisk betydning, og er der kun for at du kan skelne mellen de forskellige konti, hvis du opretter mere end én på den samme computer.
  10. I feltet Indgående mailserver skal der stå mail.hostedoutlook.dk
  11. I feltet Brugernavn skal du indtaste din e-mail adresse
  12. Indtast din adgangskode i feltet Adgangskode
  13. Klik Fortsæt
    IMAP
  14. Brug SSLikke markeres
  15. Rullefeltet Godkendelse skal stå til Adgangskode
  16. Klik på Fortsæt
    4-ssl-auth
  17. Feltet Beskrivelse, er valgfrit, og kan udfyldes med det som du ønsker at kalde denne udgående server konto – dette har ingen teknisk betydning, og er der kun for at du kan skelne mellen de forskellige konti, hvis du opretter mere end én på den samme computer.
  18. I feltet Udgående mailserver, skal der stå mail.hostedoutlook.dk
  19. Sæt flueben i Brug Godkendelse
  20. Feltet Brugernavn udfyldes med din e-mail adresse
  21. Feltet Adgangskode, udfyldes med adgangskoden til din konto.
  22. Klik på Fortsæt
    5-smtp
  23. SSLikke markeres
  24. I rullefeltet Godkendelse skal der vælges Adgangskode
  25. Klik på Fortsæt
    6-smtp-ssl
  26. Næste skærmbillede viser en oversigt over de indstillinger som du har indtastet, kontrollér at disser er korrekte og klik derefter på Opret
    7-summary
  27. Åbn rullefeltet Udgående Mail Server (SMTP) og klik på Redigér serverliste
    9-edit-smtp
  28. klik på knappen Avanceret
  29. Sæt prikken i Brug Special port og skriv 587 i feltet ved siden af
  30. I rullefeltet Godkendelse skal der vælges Adgangskode
  31. Udfyld feltet Brugernavn med din e-mail adresse
  32. Udfyld feltet Adgangskode, med den kode der følger med til din e-mail adresse.
  33. Klik på OK
    10-smtp-port
  34. Markér den nyoprettede konto og klik på knappen Avanceret
  35. Port skal stå til 143
  36. SSLikke være markeret
    11-pop-port

Din konto er nu sat op og er klar til brug.