Oprettelse af bruger adgang til Online Backup.

Denne Guide viser hvordan en bruger oprettes og får adgang til at installere og konfigurere Online Backup.

 

For at du kan komme i gang med at anvende din nye Onlinebackup konto, skal der oprettes en Backup bruger som identificerer din computer overfor vores server.

HUSK: Du kan klikke på billederne for at se en større udgave.

 

  1. Start med at gå til adressen http://cp.tdchosting.dk
    Log på med dit Administrator brugernavn og Adgangskode.
    01-cp-login
  2. Alt efter hvilke abonnementer man har, kan billedet se forskelligt ud fra kunde til kunde, for at administrere Online Backup, skal abonnementet vælges i rullefelter Abonnement.
    Klik på linket Opret.
    02-opret
  3. Næste billede viser nogle preudfyldte detaljer, ret evt til, hvor det er påkrævet.
    Klik herefter Næste.
    03a-admin-brugerinfo   03b-admin-brugerinfo
  4. Indtastningerne bekræftes.
    Klik på Afslut.
    04a-bekreftelse   04b-bekreftelse
  5. Nu skal selve brugeren oprettes.
  6. Klik på Tilføj ny.
    05-opret-backupbruger
  7. Udfyld felterne således: 
     – Vist navn: navnet på backup brugeren
    – Login på eksisterende domæne: skal ikke bruges. 
    -  Brugerdefineret Login: indtast det ønskede Brugernavn, som skal bruges i Onlinebackup programmet.
    Bemærk: brugernavnet skal være en e-mail adresse.
    – Adgangskode: indtast den ønskede adgangskode
    – Bekræft adgangskode: bekræft adgangskoden.
    Klik på Næste.
    06-brugerinfo
  8. I feltet Type vælges den Licens, som er købt til abonnementet.
    Hvis det er en Server Backup, sæt da flueben i feltet Professional
    Klik på Næste.
    07-backup-type
  9. Nogle predefinerede oplysninger er allerede sat ind, ret disse til hvis det er påkrævet.
    Klik herefter på Næste.
    08-bruger-detaljer
  10. De indtastede oplysninger bekræftes.
    Klik på Afslut.
    09a-done   09b-done
  11. Brugeren bliver nu oprettet af systemet, og vil en kort periode, typisk få minutter, stå med status Provisionerer.
    Når denne status skifter til Klar, er brugeren klar til at blive installeret på computeren, hvorpå sikkerhedskopieringen skal foregå.
    10a-provisionerer   10b-klar

 

Bemærk: Hvis der er flere PC’ere og/eller servere, hvorfra der skal tages backup, skal der oprette en servicebruger, og knytte den til en serviceplan, til hver maskine.

Installationen af Online Backup kan nu foretages, følg denne guide for at se hvordan: Onlinebackup – installation