Installation af Enterprise Backup.

Denne guide beskriver hvordan Enterprise Backup installeres.

 

Det er en forudsætning for denne vejledning at du har et Enterprise Backup abonnement hos Itadel, for at kunne gøre brug af denne vejledning.

Går installationen ikke efter planen eller ønsker man blot ikke selv at gennemføre den, så står vores dygtige support medarbejdere gerne til rådighed og kan installere den for vore kunder.

En installation foretaget af vores medarbejdere er naturligvis underlagt de altid gældende priser på vores web-side.

Før installationen kan startes skal de korrekte filer downloades, der forskellige filer alt efter hvilken backuptype der er tale om samt hvilket styresystem Enterprise Backup skal installeres på:

Til Microsoft Windows:

32 bit: 7.1.6.0-TIV-TSMBAC-WinX32.exe
64 bit: 7.1.6.2-TIV-TSMBAC-WinX64.exe
Konfigurations fil: dsm.opt (Højreklik og vælg gem – skal omdøbes efter download til dsm.opt)

Til Linux / Solaris:

Linux 32 bit: 6.4.0.0-TIV-TSMBAC-LinuxX86.tar
Solaris Sparc: 6.4.0.0-TIV-TSMBAC-SolarisSparc.tar.Z
Konfigurations fil: tsmbackupclient-configuration.tar

Til MSSQL database backup modul (Kræver installation af Backup Client til Windows):

32/64 bit: tdp-microsoft-sql-module-551-32-64bit.exe
64 bit: tdp-microsoft-sql-module-5221-64bit.exe
64 bit opgradering: tdp-microsoft-sql-module-5520-64bit-upgrade.exe
Konfigurations fil: tdp-microsoft-sql-module-configuration.zip

Til Microsoft Exchange Backup Modul (Kræver installation af Backup Client til Windows)

32/64 bit: tdp-microsoft-exchange-module-551-32-64bit.exe
Konfigurations fil: tdp-microsoft-exchange-module-configuration.zip

Selve installationen:

Klik her for: Windows

MSSQL Backup modulItadel tilbyder ikke en guide til dette, da installationen heraf. Vi anbefaler at tale med en supporter

Exchange Backup Modul – Itadel tilbyder ikke en guide til dette, da installationen heraf, er meget komplex. Vi anbefaler at tale med en supporter.

Linux / Solaris Itadel tilbyder ikke en guide til dette, da installationen heraf. Vi anbefaler at tale med en supporter.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Start med at Downloade installations softwaren, samt konfigurationsfilen oven for.  Vi anbefaler at lægge filen f.eks på skrivebordet, den kan således nemt findes og slettes efter endt installation.
  2. Åbn installationsfilen.
    Klik på Næste.
    TSM-BA1
  3. Vælg Installations sproget og klik på OK.
    TSM-BA2
  4. Klik på Næste.
    TSM-BA3
  5. Klik på Næste.
    TSM-BA4
  6. Klik på Næste.
    TSM-BA5
  7. Klik på Install.
    TSM-BA6
  8. Klik på Finish.
    TSM-BA7

 

Selve Backup Klienten er nu installeret, og skal nu blot konfigureres.
Før konfigurationsfilen kan bruges, skal den rettes til, med de detaljer som er blevet udleveret. Følg denne Guide for at konfigurere filen: Konfiguration af Backup klienten.

 

  1. Kopier den downloadede, og nu tilrettede, konfigurations fil (dsm.opt) ind i folderen C:ProgrammerTivoliTSMbaclient
  2. Klik på Start –> Programmer –> Tivoli Storage Manager –> Backup-Archive GUI.
    TSM-BA8
  3. Hvis der her kommer en fejl, er det med stor sandsynlighed fordi at der ikke er åbent for port 1500 i jeres netværk/firewall. Dette skal gøres for at Backup kan foretages.
  4. Klik på menupunktet Utilities og vælg undermenuen Setup Wizard.
  5. Sæt markering ved Help me configure the TSM Client Scheduler.
    Klik Next.
  6. Marker Install a new or additional scheduler.
    Klik Next.
  7. Indtast dit Nodenavn.
    Klik Next.
  8. Klik Next.
  9. Indtast den adgangskode du har fået af Itadel.
    Marker Automatically when windows boots.
    Klik Next.
  10. Klik Next.
  11. Klik Finish.

 

Selve Remote Backup klienten er nu installeret, konfigureret og sat til at tage backup, for at være sikker på at den starter som den skal, vil vi lige genstarte den service som er blevet sat på maskinen også:

  1. Højreklik på My Computer/Denne Computer.
  2. Vælg Administer/Administrer.
  3. Klik på Tjenester og programmer.
  4. Klik på Tjenester.
  5. I vinduet til højre skal du finde den tjeneste som er kaldet TSM Scheduler.
  6. Højreklik på TSM Scheduler.
  7. Vælg Restart/Genstart.

 

Husk at informere Itadel om hvilken E-mail adresse der skal modtage den daglige status rapport.