Sådan oprettes nye e-mail adresser på Classic Mail

Guiden her viser hvordan man med en administrator adgang opretter nye e-mail adresser på Itadel produkt Classic Mail.

HUSK: Du kan klikke på billederne, for at få vist en større udgave.

  1. Start med at åbne en (fx Internet Explorer) og gå til webadressen http://mailadmin.tdcwebmore.dk
    Log på med dit administrator brugernavn og kodeord.
    – Kender du ikke dit administrator brugernavn og kodeord, og er du kontaktperson for mailhotellet, kan du kontakte Itadel support og få det oplyst.
    01-mailadmin-page
  2. Klik på menu punktet “Tilføj postboks
    02-tilfoj-mailbox
  3. Udfyld felterne således:
    – Brugernavn:
    Her indtastes den ønskede email adresse @ og domænenavn er allerede udfyldt, så du skal bare indtaste det, der står foran @ i din nye e-mail adresse.
    – Kodeord: den adgangskode som du ønsker at anvende til den nye e-mail adresse.
    – Kodeord (igen): bekræftelse af den nye adgangskode.
    Navn: Navnet på brugeren af den nye e-mail adresse, dette navn bliver også brugt som afsender, hvis man anvender Webmailen.
    Klik på knappen “Tilføj postkasse“.
    03-konto-detaljer
  4. Billedet skifter nu til Oversigten, hvor du nu ville kunne se at din nye e-mail adresse er oprettet.
    04-tilfojet

Nu da din e-mail adresse er blevet oprettet, kan du sætte en konto op i dit e-mail program, så du kan hente posten der. Kontoen kan sættes op i forskellige mail programmer, se vejledningerne hertil i menuen til venstre.

Du kan også checke dine e-mails på din Webmail, Webmailen findes på adressen http://webmail.tdcwebmore.dk