Problemer med at sende e-mail (Classic Mail)

Denne artikel viser hvordan Kunder med Classic Mail, løser problemet med at sende e-mail.

Hvis du oplever at du ikke kan sende e-mail, og at du får en feljmelding, hvori der står en fejlkode 5.7.1 You are not allowed to relay og eventuelt en besked om at Relay Access Denied, så skyldes det at Itadelnu har lukket for funktionen POP before SMTP.

 

Itadel guides og supportere, har igennem de sidste år instrueret vore kunder i, at mailklienterne skal være sat korrekt op, med SMTP godkendelse. hvis du får ovenstående fejl er dit e-mail program er forkert opsat.

For at løse problemet skal du følge vores vejledning her neden for, se på listen over e-mail programmer og klik på det link som passer til dig:

 

 

Klik her hvis du har: Outlook 2007

Klik her hvis du har: Outlook 2010

Klik her hvis du har: Windows Live Mail

Klik her hvis du har: Mac Mail

 

 

 

——————————————————————————————————-

Outlook 2007:

  1. Start med at åbne Outlook 2007 som du altid gør når du skal læse e-mail
  2. Luk eventuelle fejlmeldinger
  3. Klik på Funktioner i toppen af e-mail programmet
  4. Klik herefter på Kontoindstillinger i menuen
  5. Markér din konto – den står formentlig som pop3.tdcwebmore.dk
  6. Klik på Rediger
  7. Se på feltet Server til udgående post (SMTP), HVIS der her står andet end smtp.tdcwebmore.dk, skal du slette det og i stedet skrive: smtp.tdcwebmore.dk
  8. Klik på knappen Flere indstillinger
  9. Klik på fanebladet Server til udgående post
  10. Sæt en markering i feltet Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse
  11. Du skal her sikre dig at prikken er i Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post
  12. Klik på fanebladet Avanceret
  13. I feltet: Server til udgående post (SMTP) skal der stå 587
  14. Klik på OK
  15. Klik på Næste
  16. Klik på Udfør
  17. Du er nu klar til at sende e-mail igen

Skulle ovenstående, i forvejen stemme overens med de indstillinger, som du har i dit e-mail program, og du stadig ikke kan sende e-mail, er problemet et andet og du bør kontakte Dadlnet support.

Tilbage

 

———————————————————————————————————–

Outlook 2010:

  1. Start med at åbne Outlook 2010 som du altid gør når du skal læse e-mail
  2. Luk eventuelle fejlmeldinger
  3. Klik på Filer i toppen af e-mail programmet
  4. Klik herefter på Kontoindstillinger i menuen
  5. Klik igen på Kontoindstillinger
  6. Markér din konto – den står formentlig som pop3.tdcwebmore.dk – men navnet kan være forskelligt fra konto til konto
  7. Klik på Rediger
  8. Se på feltet Server til udgående post (SMTP), HVIS der her står andet end smtp.tdcwebmore.dk skal du slette det og i stedet skrive: smtp.tdcwebmore.dk
  9. Klik på knappen Flere indstillinger
  10. Klik på fanebladet Server til udgående post
  11. Sæt en markering i feltet Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse
  12. Du skal her sikre dig at prikken er i Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post
  13. Klik på fanebladet Avanceret
  14. I feltet: Server til udgående post (SMTP) skal der stå 587
  15. Klik på OK
  16. Klik på Næste
  17. Klik på Udfør
  18. Du er nu klar til at sende e-mail igen

Skulle ovenstående, i forvejen stemme overens med de indstillinger, som du har i dit e-mail program, og du stadig ikke kan sende e-mail, er problemet et andet og du bør kontakte Dadlnet support.

Tilbage

 

 

———————————————————————————————————–

 

 

———————————————————————————————————–

Windows Live Mail:

  1. Start med at åbne Windows Live Mail som du altid gør når du skal læse e-mail
  2. Luk eventuelle fejlmeldinger
  3. Klik på Funktioner i toppen af e-mail programmet – !!BEMÆRK: Hvis du ikke kan se menupunktet Funktioner, skal du i stedet bruge taste kombinationen ALT og K
  4. Markér din konto – den står formentlig som pop3.tdcwebmore.dk
  5. Klik på Egenskaber
  6. Klik på fanebladet Servere
  7. Se på feltet Udgående post (SMTP), HVIS der her står andet end smtp.tdcwebmore.dk, skal du slette det og i stedet skrive: smtp.tdcwebmore.dk
  8. Nederst i samme billede er der en checkboks, hvor der står Min server kræver godkendelse, sæt en markering i feltet
  9. Klik på knappen Indstillinger ved siden af
  10. Du skal her sikre dig at prikken er i Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post
  11. Klik på OK
  12. Klik på fanebladet Avanceret
  13. I øverste felt: Udgående post (SMTP) skal der stå 587
  14. Klik på OK
  15. Klik på Luk
  16. Du er nu klar til at sende e-mail igen

Skulle ovenstående, i forvejen stemme overens med de indstillinger, som du har i dit e-mail program, og du stadig ikke kan sende e-mail, er problemet et andet og du bør kontakte Dadlnet support.

Tilbage

 

 

———————————————————————————————————–

Mac Mail:

  1. Start med at åbne Mac Mail som du altid gør når du skal læse e-mail
  2. Luk eventuelle fejlmeldinger
  3. Klik på Mail i toppen af skærmen
  4. Klik på Egenskaber
  5. Klik på Konti
  6. Find og klik på det felt som hedder Udgående mail server
  7. Vælg Redigér server liste
  8. Markér den server som du bruger til din dadlnet konto, den er formentlig kaldet pop3.tdcwebmore.dk
  9. Find feltet Server navn, HVIS der her står andet end smtp.tdcwebmore.dk, skal du slette det og i stedet skrive: smtp.tdcwebmore.dk
  10. Klik på Avanceret
  11. Sæt prikken i Brug special port, og skriv 587 i feltet ved siden af
  12. I rullefeltet Godkendelse, skal du vælge Adgangskode
  13. Indtast din e-mail adresse i Brugernavn.
  14. Indtast din adgangskode til din e-mail
  15. Klik på OK
  16. Luk indstillingerne, på den lille runde, røde knap i øverste venstre hjørne, husk at gemme når programmet spørger
  17. Klik på Mail i toppen af skærmen
  18. Klik på Afslut mail
  19. Åbn Mac Mail som du altid gør når du skal læse e-mail
  20. Du er nu klar til at sende e-mail igen

Skulle ovenstående, i forvejen stemme overens med de indstillinger, som du har i dit e-mail program, og du stadig ikke kan sende e-mail, er problemet et andet og du bør kontakte Dadlnet support.

Tilbage

Tags: