Opsigelse af et produkt i kontrolpanelet

Vejledningen her viser hvorledes du opsiger et eller flere produkter via dit selvbetjeningskontrolpanel.

 

!!Husk: Du kan klikke på billedet for at se en større udgave.

 

  1. Gå til adressen http://cp.tdchosting.dk
    Her skal du logge ind med dit administratorbrugernavn og –adgangskode
    !!Bemærk: Hvis du ikke har disse informationer, kan du klikke på linket Glemt adgangskode for at få tilsendt en mail, hvor du kan ændre adgangskoden.
    01-login
  2. Du er nu inde i dit kontrolpanel. Det kan se ud som billedet her, men kan, alt efter hvilke abonnementer netop du har, og de indstillinger som du benytter, se anderledes ud.
    Fælles for dem alle er dog, at der et et link i toppen kaldet Konto, som du skal klikke på.
    02-konto
  3. Billedet skifter og viser nu en række muligheder for at ændre på din konto.
    Klik på Abonnementer.
    03-abonnementer
    Listen over dine abonnementer vises. Vælg det abonnement som du ønsker at opsige og klik på Plan ID’et ud for det.
    04-vaelg-produkt
  4. Der er nu to muligheder for at opsige produktet. Du kan vælge at lade abonnementet:
    – køre I den resterende abonnementsperiode.
    eller du kan annullere abonnementet med det samme.
    Hvis du vil lade abonnementet køre i den resterende abonnementsperiode, fortsæt da herunder med Punkt 6.
    Hvis du derimod vil annullere abonnementet helt med det samme så gå videre til Punkt 9.
    05a-annuller-eller-udlob
  5. Klik på Turn Off Auto-Renewal.
    05b-annuller-eller-udlob
  6. Linjen Auto-Renewal skifter nu til Deaktiveret – abonnementet er tilgængeligt indtil udløbsdatoen. Herefter behøver du ikke foretage dig yderligere.
    06-sat-til-udlob
  7. Efter abonnementsudløb behandler systemet ordren, og efter en periode vil du kunne se at linjen Status skifter fra Aktiv til Termineret. Abonnementet er nu endegyldigt nedlagt.
    09-termineret
  8. Ønsker du at nedlægge abonnementet med det samme, skal du klikke på Annuller abonnement.
    05c-annuller-eller-udlob
  9. Angiv årsag til opsigelse og uddyb gerne med en kommentar. Klik herefter på Afgiv annulleringsbestilling.
    07-annullering
  10. Nu er ordren afgivet, og du vil kunne se at linjen Servicestatus nu står til Stoppet.
    08-annulleret.
  11. Systemet behandler ordren, og efter en periode vil du kunne se at linjen Status skifter fra Aktiv til Termineret, og abonnementet er nu endegyldigt nedlagt.
    09-termineret