Office 365 Exchange opsætning

Følgende guide viser, hvordan du opsætter Exchange i Office 365.

 

 

1. Luk Outlook

2. Klik på ‘Start’ knappen i Windows

3. Klik på ‘Kontrolpanelet’ (for Windows 8 og 10 brugere, brug søgefunktionen til hurtigt at finde kontrolpanelet)

4. Hvis der Ikke vises 8 hovedmenuer, spring videre til step 5 – hvis der vises 8 hovedmenuer, klik på menuen ‘Brugerkonti’

Brugerkonti

5. Klik på ikonet ‘Post (32-bit)’ (hvis du bruger Outlook 2010 eller ældre) eller ‘Mail (32-bit)’ (hvis du bruger Outlook 2013 eller nyere)

Mail32bit

6. Klik på knappen Vis profiler… i det nye vindue

VisProfiler

7. Klik på knappen Tilføj… i det nye vindue

Tilfoej

8. Angiv et profilnavn – det kan være alt, så længe navnet ikke allerede er brugt til en eksisterende profil på computeren (En mulighed ville være at indsætte dags dato som profilnavn)

Profilnavn

9. Klik på ‘OK’

10. Udfyld navn, mailadresse og adgangskode og klik på knappen ‘Næste’

TilfoejKonto

11. Outlook vil nu automatisk finde kontooplysningerne og indsætte dem i programmet – der kan opleves lidt ventetid i denne periode samt at Outlook anmoder om brugernavn og adgangskode igen (brugernavn er det samme som mailadressen). Bemærk: Der kan fremkomme et popup vindue, der spørger om tilladelse til at dirigere forbindelsen forbi en bestemt server. Hvis dette vindue dukker op, sæt da flueben i ”Tillad altid” og klik ‘OK’

12. Så snart kontoen er færdigopsat, vil vinduet vise tre grønne flueben – klik da på knappen ‘Udfør’

Done

13. Tilbage i profilvinduet, klik på rullemenuen i bunden af vinduet og vælg den nye profil, afslut ved at klikke på OK knappen.

Rullemenu
14. Start Outlook – Det kan ske, at Outlook anmoder om brugernavn og adgangskode igen. Skulle dette ske, sæt da flueben i ”Husk altid”