Klargør dit domæne til brug i Office 365.
Vejledningen tager udgangspunkt i domæner, der er tilføjet til dit Office 365 abonnement via kontrolpanelet.
Log på Office 365 portalen med en administratorbruger. Denne bruger finder du i kontrolpanelet under Microsoft Office 365 fanebladet
Link til Office 365 portalen: https://portal.office.com
Klik på Domæner for at tilgå domæneadministrationen
Klik på Start konfiguration ud for domænet, se eksempel
For at bekræfte ejerskabet af domænet, skal der oprettes en bestemt TXT-post. Denne vil være unik pr. domæne.
Hvis domænet administreres via et Itadel abonnement, vil den ønskede TXT-post allerede være oprettet. I dette tilfælde skal du blot klikke på OK, jeg har tilføjet posten.
Hvis domænet administreres via en anden hosting udbyder, send da den ønskede TXT-post til udbyderen, før du klikker på OK, jeg har tilføjet posten.
Såfremt domænet bekræftes, får du følgende meddelelse:
Allerede eksisterende brugere kan opdateres til at bruge det nye domæne. Det gør du ved at markerer de ønskede brugere og klikke på Opdater de valgte brugere. Er dette det første domæne, du tilknytter Office 365 abonnementet, eller ønsker du ingen brugere opdateret, klik da på spring dette trin over.
Næste trin omhandler tilføjelse af brugere med det nye domæne.
Denne tilføjelse giver dog ikke mulighed for at specificere adgangskoder for brugerne. Ønsker du at specificere adgangskoder, anbefaler vi, at du klikker på spring dette trin over, og i stedet følger denne vejledning.
Sidste del af domæneklargøringen omhandler tilføjelse og oprettelse af DNS-poster.
Klik på Næste
Definer de tjenester, som du ønsker domænet skal bruges til. Hvis du er i tvivl, anbefaler vi, at du markerer samtlige.
Klik på Næste
Den viste liste af records er nødvendige at oprette, for at de valgte Office 365 tjenester kan virke sammen med domænet.
Administreres domænet via et Itadel abonnement, vil MX-posten og én af CNAME-posterne automatisk være oprettet. Resten skal manuelt oprettes via kontrolpanelet. Se eventuelt følgende vejledning for DNS styring via Odin.
Administreres domænet via en anden hosting udbyder, send da listen over DNS-posterne til denne udbyder for at få udført oprettelsen at posterne.
Når du har oprettet samtlige poster, klik da på OK, jeg har tilføjet posterne. Office 365 laver herefter et tjek på posterne og melder enten tilbage med de poster, som fejler, eller bekræfter at domænet er klar til brug.