Cloud Filedrive: Opret ny bruger

Alle der skal have adgang til dit Cloud Filedrive skal oprettes som brugere i dit kontrolpanel. Når du har oprettet brugere, kan du tilknytte dem til dit fællesdrev, og bestemme om brugeren skal kunne uploade nye filer eller kun se de filer som andre har uploadet.

Sådan opretter du en ny brugeradgang når du er logget ind i dit Itadel kontrolpanel:

1.Klik på Brugere i menuen til venstre – og klik derefter på plus-tegnet for at oprette en ny bruger

CLoud Filedrive Opret Bruger

Opret bruger i Cloud Filedrive

 

2.Udfyld felterne i popup-vinduet

Cloud FIledrive - Opret bruger step 2

Udfyld felterne og klik på tilføj for at oprette en ny bruger

  • Brugerens navn – brug gerne både for- og efternavn.
  • Brugerens e-mailadresse. Det er den her e-mailadresse som brugeren skal logge ind med så det er vigtigt den er rigtig udfyldt. Det er også hertil adgangskoden bliver sendt.
  • Vælg brugerens type:
    • Intern; (anbefalet valg) betyder at brugeren kan bruge produktet men ikke kan invitere andre.
    • Ekstern; betyder at brugeren kan invitere andre brugere.
    • Admin; betyder at brugeren potentielt set kan administrere andre brugere. Denne funktion er ikke i brug endnu, så vælg den ikke.

3. Klik på tilføj. I det øjeblik du tilføjer brugeren vil han/hun modtage en e-mail på den adresse du har angivet. I den e-mail er der instruktioner til hvordan brugeren opretter en adgangskode.