Tilknyt domæne til din Hosted Exchange løsning

Denne guide beskriver, hvordan et ekstra domæne, som er oprettet i Itadel Kontrol Panelet, tilknyttes produktet Hosted Exchange.

 

 

  1. Start med at logge ind på Itadel Kontrol Panelet (http://cp.tdchosting.dk).
    01-cp-login
  2. Klik på linket Værtsdomæner i sektionen Domæner.
    02-vaertsdomaener
  3. Klik på det pågældende Domænenavn.
    03-domaenevalg
  4. Klik på linket Vis detaljer ud for Mailhosting under Værtsservices.
    04-vis-detaljer
  5. Hvis der i forvejen er tilknyttet Mailhosting på domænet, skal dette først fjernes.
    Klik på knappen Fjern Hosting.
    Bemærk: Når du klikker på Fjern Hosting, så vil eventuelle eksisterende e-mailkonti på dette domæne stoppe med at fungere, og der er muligt at eventuelle data vil gå tabt, sørg derfor altid for at have sikret en kopi af disse data.
    05-fjern-hosting
  6. Tjek, at der ikke er andre eventuelle MX (mail) records ved at klikke på fanen DNS.
    Og derefter på linket DNS-Records.
    06-dns
  7. Her skal du sikre dig, at der ikke er nogle DNS-poster af typen MX – Er der det, skal du markere posten og klikke på knappen Slet.
    07-slet-mx
  8. Klik tilbage til fanen Oversigt, og klik derefter på Vis detaljer, ud for linjen Mailhosting, som nu står som Ikke installeret.
    08-vis-detaljer
  9. I rullefeltet Hosting, vælges Microsoft Exchange.
    I rullefeltet Subscription, vælges det abonnement som hører til, der er som regl kun én valg mulighed. Klik derefter på Næste.
    09-vaelg-hosting
  10. Klik på Afslut.
    10-afslut

 

 

Tilknytningen af domænet er nu gennemført og går man nu ind i Exchange abonnementet, og vælger at tilføje en ny mailboks, kan det nye Domæne på listen.

 

Sidste opdatering: 27-08-2013